Poprzednia wersja strony internetowej dostępna pod linkiem http://zsstaszkowka.manifo.com/
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Aktualności

Podsumowanie realizacji zajęć: Trening umiejętności komunikacyjnych dla uczniów klasy III 

„Trening, który łączy” — pigułka pozytywnej zmiany po zajęciach z komunikacji.

 

Podsumowanie realizacji zajęć: Trening umiejętności komunikacyjnych dla uczniów klasy III w ramach projektu: „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Moszczenica”

W drugim semestrze roku szkolnego 2024/2025 w Szkole Podstawowej w Staszkówce miał miejsce 7-godzinny Trening Umiejętności Komunikacyjnych w ramach projektu „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Moszczenica”.  Zajęcia odbywały się cyklicznie w modułach dwugodzinnych w dziesięcioosobowej grupie uczniów z klasy III. To nie były zwykłe zajęcia — to była przestrzeń, w której uczniowie uczyli się rozumieć siebie i innych, ćwiczyć odwagę mówienia i współpracować bez obaw przed błędem. Program koncentrował się na rozpoznawaniu i wyrażaniu emocji, asertywności, współpracy w grupie oraz radzeniu sobie w sytuacjach konfliktowych. Zajęcia opierały się na aktywności uczniów, informacjach zwrotnych oraz modelowaniu pożądanych zachowań.

Głównymi celami były: zintegrowanie grupy, wzmacnianie współpracy i wzajemnego szacunku, rozwój empatii oraz kształtowanie umiejętności samodzielnego wyrażania myśli i rozwiązywania problemów. Szczególny nacisk położono na równość płci — wszyscy uczestnicy mieli równe szanse na aktywny udział. Zajęcia prowadzone były w formie warsztatowej i łączyły różnorodne metody pedagogiczne:

  • metody poglądowe (pokazy, obserwacja),
  • metody słowne (dyskusje, pogadanki),
  • metody aktywizujące (burza mózgów, gry, role-play, stoliki zadaniowe),
  • uczenie się przez doświadczenie (symulacje, ćwiczenia praktyczne).

Formy pracy obejmowały pracę indywidualną, w parach oraz zespołową, a materiały dydaktyczne wykorzystywały tablicę interaktywną, prezentacje, karty pracy i gry dydaktyczne.

Ewaluacja prowadzona była wielowymiarowo: dokumentacja w dzienniku zajęć (tematy, frekwencja), test początkowy i końcowy diagnozujący kompetencje komunikacyjne oraz systematyczna obserwacja zaangażowania i postępów uczestników. Wyniki obserwacji wskazują na realny postęp zarówno w umiejętnościach praktycznych, jak i w postawach społecznych.

Trening umiejętności komunikacyjnych przeprowadzony w ramach projektu „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Moszczenica” wykazał, że systematyczna, praktyczna praca nad emocjami, asertywnością i współpracą przynosi szybkie i trwałe efekty. Uczniowie zyskali narzędzia, które pomagają w codziennych sytuacjach szkolnych
i rówieśniczych, poprawiła się atmosfera w grupie, a także wzrosła świadomość zasad równości i wzajemnego szacunku.

Ten krótki, intensywny trening zainicjował realne zmiany w klasie: lepszą atmosferę, więcej empatii i praktyczne strategie radzenia sobie z trudnościami.

Data dodania: 2025-09-22 14:02:08
Data edycji: 2025-09-22 14:09:54
Ilość wyświetleń: 29

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej