Poprzednia wersja strony internetowej dostępna pod linkiem http://zsstaszkowka.manifo.com/
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Aktualności

Podsumowanie realizacji zajęć: Zajęcia logopedyczne

Podsumowanie zajęć logopedycznych grupowych dla uczniów klas I–IV realizowanych w ramach projektu pt. „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Moszczenica” 

W drugim semestrze roku szkolnego 2024/2025 w ramach projektu „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Moszczenica” zrealizowano zajęcia logopedyczne dla trzech grup uczniów klas I–IV Szkoły Podstawowej. Celem zajęć było wsparcie dzieci w rozwoju mowy, poprawie wymowy oraz wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych i społecznych,  z uwzględnieniem równości szans edukacyjnych oraz integracji wszystkich uczestników – niezależnie od płci czy rodzaju trudności językowych. Treści i materiały dydaktyczne były opracowane w sposób neutralny językowo, a sposób prowadzenia zajęć zapewniał równy dostęp do aktywności i możliwości rozwoju zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom. Podczas zajęć realizowano różnorodne ćwiczenia logopedyczne dostosowane do potrzeb uczniów, obejmujące:

  • ćwiczenia artykulacyjne (utrwalanie poprawnej wymowy trudnych głosek, np. „r”, „s”, „sz”),
  • trening słuchu fonematycznego i świadomości fonologicznej,
  • zabawy fonacyjne i oddechowe wspierające emisję głosu i pracę przepony,
  • gry edukacyjne rozwijające umiejętności językowe oraz społeczne,
  • zabawy wspierające współpracę w grupie oraz pozytywną komunikację.

W pracy wykorzystywano różnorodne metody, takie jak: metoda słuchowa, ćwiczenia oddechowe, techniki relaksacyjne i zabawy ruchowe. Uczniowie pracowali z kartami pracy, pomocami wizualnymi, grami planszowymi oraz materiałami multimedialnymi.

Proces terapii logopedycznej był monitorowany na bieżąco:

  • Na początku zajęć przeprowadzono diagnozę logopedyczną (ocena artykulacji, płynności mówienia, słuchu fonematycznego).
  • W trakcie zajęć prowadzono systematyczne obserwacje postępów uczniów,                           z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb.
  • Na zakończenie cyklu zajęć przeprowadzono testy końcowe, które pozwoliły na ocenę osiągniętych efektów terapeutycznych.

Uczniowie objęci wsparciem:

  • poprawili wymowę problematycznych głosek,
  • zwiększyli płynność mówienia oraz sprawność komunikacyjną,
  • nabyli umiejętność lepszego rozpoznawania i łączenia dźwięków w słowa,
  • wykazywali większą pewność siebie w komunikacji z rówieśnikami i dorosłymi,
  • aktywnie uczestniczyli w zajęciach grupowych, rozwijając przy tym kompetencje społeczne i umiejętność współpracy.

Choć program realizowany był w stosunkowo krótkim czasie – zaledwie przez jeden semestr – jego efekty okazały się wyraźne i znaczące dla rozwoju uczestników. Dzięki indywidualnemu podejściu w pracy z grupą oraz zastosowaniu atrakcyjnych metod i pomocy dydaktycznych, dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach i osiągały zauważalne postępy.

Data dodania: 2025-09-30 11:08:14
Data edycji: 2025-09-30 11:23:00
Ilość wyświetleń: 7

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej