Zajęcia indywidualnej terapii logopedycznej prowadzone są w ramach Placówki Wsparcia Dziennego dla dzieci przedszkolnych i szkoły podstawowej z zaburzeniami mowy, które powodują problemy komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Zajęcia odbywają się zgodnie z miesięcznym harmonogramem zajęć i systematycznie są dokumentowane.
Celem terapii logopedycznej jest usuwanie zaburzeń mowy, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej poprzez usprawnianie motoryki i kinestezji narządów artykulacyjnych (naśladowanie przed lustrem ruchów warg, policzków i języka logopedy; odwzorowanie z ilustracji układów artykulacyjnych). Podczas zajęć dzieci doskonalą umiejętności oddechowe poprzez ćwiczenia usprawniające aparat oddechowy (puszczanie baniek mydlanych, dmuchanie na wiatraczki, piłeczki, piórka, przenoszenie papierowych przedmiotów za pomocą słomki, dmuchanie na płomień świeczki itp.). Na zajęciach terapii logopedycznej prowadzone są także ćwiczenia ortofoniczne oraz ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonematycznego dzieci. Praca korekcyjna obejmuje wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek w sylabach, wyrazach, wyrażeniach i zdaniach. Wykonywane są ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie i wzbogacające słownik (słuchanie treści opowiadań podawanych ustnie; nazywanie przedmiotów, cech, czynności, kolorów, części ciała; opowiadanie treści obrazków, historyjek obrazkowych). Często prowadzone są rozmowy z rodzicami, aby uświadomić, że terapia logopedyczna ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych, ale i także w domu, podczas codziennych ćwiczeń. Należy pamiętać, że tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce, terapia przynosi rezultaty. Wskazana jest kontynuacja i systematyczna praca w domu w celu podtrzymywania efektów wypracowanych na zajęciach.