Poprzednia wersja strony internetowej dostępna pod linkiem http://zsstaszkowka.manifo.com/
Opcje widoku

Aktualności

Wycieczka do Sandomierza

Wycieczka  do Sandomierza

W dniu 5 czerwca 2023 r. uczniowie klas VI, VII i VIII wraz z wychowawczyniami udali się na
wycieczkę do Sandomierza. Wyruszyliśmy o 7 rano i po ponad trzech godzinach jazdy dotarliśmy
na miejsce, gdzie czekała na nas pani przewodnik.
W czasie pierwszej części wycieczki mieliśmy okazję zwiedzić Bramę Opatowską, z której
tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę Sandomierza. Przeszliśmy przez Stare Miasto,
poznając najciekawsze zabytki Sandomierza np. rynek, ratusz z XIVw., kościoły, zamek. Potem
udaliśmy się do wąwozu Św. Jadwigi, który pokonaliśmy w szybkim tempie ze względu na
występującą tam dużą ilość komarów. Następnie poszliśmy się do restauracji na obiad i po
odpoczynku rozpoczęła się kolejna część naszej wycieczki. Zwiedziliśmy podziemną trasę
turystyczną, a następnie przybyliśmy do zbrojowni rycerskiej, gdzie mogliśmy posłuchać
ciekawych legend i opowieści, a także przebrać się w zbroje i inne starodawne stroje. Był to dla nas
najciekawszy moment wycieczki, w związku z czym, wizyta w zbrojowni przedłużyła się.
Z opóźnieniem dotarliśmy do autobusu, gdzie pożegnaliśmy się z panią przewodnik i
wyruszyliśmy w drogę powrotną, która minęła nam bardzo szybko.