Poprzednia wersja strony internetowej dostępna pod linkiem http://zsstaszkowka.manifo.com/
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Aktualności

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI Rok szkolny 2025/2026

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI Rok szkolny 2025/2026

W roku szkolnym 2025/2026 w naszej szkole realizowane są zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki dla pięcioosobowej grupy uczniów klasy piątej. Zajęcia prowadzone są w ramach projektu „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Moszczenica” i mają na celu wsparcie uczniów, którzy napotykają trudności w rozumowaniu matematycznym, wykazują braki w wiadomościach i umiejętnościach oraz wymagają dodatkowej pomocy w opanowaniu treści podstawy programowej. Program zajęć jest w pełni zgodny z zasadami edukacji włączającej, a jego zadaniem jest zapewnienie równych szans edukacyjnych wszystkim uczniom, bez względu na płeć, tempo uczenia się czy wcześniejsze doświadczenia szkolne. Wspieramy rozwój uczniów nie tylko w zakresie wiedzy matematycznej, lecz także ich wiary we własne możliwości, motywacji i poczucia sukcesu edukacyjnego. Zajęcia skupiają się na kluczowych działach matematyki, które tworzą solidny fundament do dalszej nauki przedmiotu. W trakcie dotychczasowych spotkań uczniowie mieli okazję poszerzać i doskonalić swoje umiejętności liczenia zarówno w pamięci, jak i w formie pisemnej. Ćwiczyli wykonywanie podstawowych działań – dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia – a także utrwalali zasady dotyczące kolejności wykonywania działań. W ramach pracy nad zadaniami tekstowymi uczyli się analizować treść, wybierać odpowiednie metody rozwiązania i poprawnie zapisywać obliczenia. Istotnym elementem zajęć było również poznawanie własności liczb naturalnych. Uczniowie pracowali z pojęciami wielokrotności i dzielników oraz uczyli się rozkładać liczby na czynniki pierwsze. Dzięki temu potrafią już wykorzystywać te umiejętności do obliczania największego wspólnego dzielnika (NWD) oraz najmniejszej wspólnej wielokrotności (NWW). Kolejnym ważnym obszarem była praca z ułamkami zwykłymi. Uczniowie poznawali pojęcie ułamków i liczb mieszanych, uczyli się je porównywać, a także wykonywać na nich podstawowe operacje. Opanowali również zasady skracania i rozszerzania ułamków, co stanowi niezbędny wstęp do dalszych zagadnień związanych z rachunkiem ułamkowym. Aby zajęcia były atrakcyjne, efektywne i dostosowane do różnych stylów uczenia się, nauczyciel stosuje nowoczesne i aktywizujące metody pracy. Ważnym elementem jest indywidualizacja nauczania – zadania są dostosowywane do możliwości i potrzeb każdego ucznia, dzięki czemu każdy może pracować w swoim tempie i otrzymuje wsparcie wtedy, gdy go potrzebuje. Pozwala to budować poczucie bezpieczeństwa i pewności w wykonywaniu zadań matematycznych. Zajęcia opierają się również na aktywnych metodach nauczania. Wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne dostępne w szkole. Uczniowie chętnie pracują z grami dydaktycznymi, kartami pracy, łamigłówkami i zadaniami problemowymi, które rozwijają logiczne myślenie i zachęcają do samodzielnego odkrywania zależności matematycznych. Dzięki takiemu podejściu matematyka staje się bardziej zrozumiała, ciekawa i angażująca. Istotnym elementem lekcji jest również praca w grupach. Uczniowie często rozwiązują zadania w parach, co sprzyja wymianie pomysłów, kształtuje umiejętność współpracy oraz uczy jasnego formułowania myśli i argumentowania swoich rozwiązań. W trakcie zajęć wykorzystywana jest także nowoczesna technologia. Aplikacje i programy
edukacyjne wspierają naukę matematyki, wzbogacają ją o element interaktywności i zwiększają motywację do działania. Całość uzupełniają systematyczne powtórki materiału. Regularne ćwiczenia, zadania i krótkie quizy pozwalają uczniom utrwalać wiedzę, stopniowo budować kompetencje i pewnie poruszać się w omawianych zagadnieniach. Zajęcia te to ważny element wsparcia edukacyjnego w naszej szkole. Pomagają one wyrównać szanse, wzmacniają poczucie własnej wartości uczniów oraz pozwalają im budować solidne podstawy matematyczne niezbędne na kolejnych etapach nauki.

Data dodania: 2025-11-28 20:51:40
Data edycji: 2025-11-28 20:53:18
Ilość wyświetleń: 7

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej