Poprzednia wersja strony internetowej dostępna pod linkiem http://zsstaszkowka.manifo.com/
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Aktualności

zajęcia rozwijające uzdolnienia językowe - gr.1, gr. 2, gr. 3

zajęcia rozwijające uzdolnienia językowe - gr.1, gr. 2, gr. 3

Zajęcia rozwijające uzdolnienia językowe z języka angielskiego realizowane w ramach projektu „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów w Gmionie Moszczenica”

Od lutego do czerwca 2025 roku w naszej szkole realizowany był cykl zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego w ramach projektu „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Moszczenica”. Zajęcia miały na celu rozwijanie uzdolnień językowych uczniów oraz wspieranie ich indywidualnych predyspozycji i zainteresowań. W programie uczestniczyli uczniowie klas I, II oraz VII.

Głównym celem zajęć było podniesienie kompetencji językowych uczniów – szczególnie w zakresie komunikacji ustnej, poprawności gramatycznej, poszerzenia słownictwa oraz zwiększenia swobody w używaniu języka angielskiego w praktyce. Dodatkowo zajęcia służyły budowaniu pewności siebie, rozwijaniu samodzielności, kreatywności oraz przygotowaniu uczniów do udziału w konkursach językowych.

Zajęcia prowadzone były w sposób nowoczesny i atrakcyjny – z wykorzystaniem różnorodnych metod dydaktycznych, takich jak metoda komunikacyjna, audiolingwalna, TPR, metoda naturalna czy sugestopedia. Uczniowie pracowali indywidualnie, w parach i grupach, korzystając z materiałów multimedialnych, interaktywnych aplikacji (Quizlet, Kahoot), gier językowych.

Szczególny nacisk położono na rozwój umiejętności praktycznych – mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania oraz pisania. Uczniowie uczestniczyli w tworzeniu projektów, odgrywaniu scenek, pisaniu krótkich tekstów oraz ćwiczeniach fonetycznych i gramatycznych. Program obejmował również elementy kulturoznawcze – uczniowie poznawali tradycje, święta i obyczaje krajów anglojęzycznych.

Ważnym aspektem zajęć była równość szans i przeciwdziałanie stereotypom płciowym. Treści, materiały oraz sposób prowadzenia lekcji uwzględniały neutralny język, równość ról i zróżnicowanie przykładów. Każdy uczeń – bez względu na płeć – miał równy dostęp do aktywności, czasu wypowiedzi i możliwości rozwoju.

Efekty programu:

  • wzrost motywacji uczniów do nauki języka angielskiego,

  • zauważalna poprawa sprawności językowej,

  • większa swoboda w komunikacji w języku angielskim,

  • rozwój kreatywności i samodzielności,

  • aktywne i efektywne spędzanie czasu wolnego,

  • wzrost zainteresowania kulturą krajów anglojęzycznych.

Zajęcia stanowiły ciekawe i wartościowe uzupełnienie oferty edukacyjnej szkoły, a ich sukces potwierdzają zarówno wyniki uczniów, jak i ich zaangażowanie oraz pozytywne opinie. Cieszymy się, że dzięki realizacji projektu  mogliśmy stworzyć przestrzeń do rozwijania pasji i umiejętności naszych uczniów.

Data dodania: 2025-09-18 07:13:59
Data edycji: 2025-09-18 08:52:15
Ilość wyświetleń: 4
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej