Poprzednia wersja strony internetowej dostępna pod linkiem http://zsstaszkowka.manifo.com/
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Aktualności

Projekt Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych

INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W STASZKÓWCE


Od 1 października 2012r w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Staszkówce kontynuowana jest realizacja projektu pt. ,, Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych” w ramach Priorytetu IX. Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.2. POKL

Celem głównym ww. projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I – III Szkół Podstawowych w Gminie Moszczenica, dostawanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych
tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.

Do celów szczegółowych należą:

  • zapewnienie każdemu dziecku objętego wsparciem w ramach projektu , oferty edukacyjno - wychowawczo
  • profilaktycznej, zgodnie z jego możliwościami edukacyjnymi i rozwojowi w okresie końca realizacji projektu
  • stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem poprze wyposażenie bazy dydaktycznej w niezbędne materiały w okresie do końca realizacji projektu
  • likwidacja wad wymowy u dzieci poprzez zajęcia logopedyczne
  • likwidacja wad postawy lub zahamowanie ich dalszego rozwoju u wszystkich uczniów u których zdiagnozowano ten problem
  • wspieranie rozwoju i zdolności uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnię nauk matematyczno - przyrodniczych

Projekt stawiasobie za cel poprawę umiejętności matematycznych i przyrodniczych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji w oparciu o nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym tablice Interaktywne.

We wrześniu 2012r. przeprowadzono kampanię informacyjną wśród rodziców uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Staszkówce na temat założeń projektu i oferowanych w tym roku szkolnym form wsparcia. Odbyło się również posiedzenie zespołu ds. indywidualizacji nauczania i wychowania w celu ustalenia kierunków dalszej pracy. Również we wrześniu Komisja Rekrutacyjna przeprowadziła rekrutację uzupełniającą w oparciu o obowiązujący Regulamin Rekrutacji i udziału uczniów w projekcie systemowym (…). Zrekrutowano 21 uczniów tj. 8 chłopców i 13 dziewczynek, z zachowaniem równości płci i szans.

W związku z tym, że w wyniku realizacji ww. projektu w roku szkolnym 2011/2012 powstały pewne oszczędności finansowe, koordynator szkolny za pośrednictwem organu prowadzącego tj. Gminy Moszczenica, złożył wniosek do WUP w Krakowie o dokonanie zmian we wniosku o dofinansowanie projektu w zakresie wprowadzenia dodatkowej formy wsparcia dla uczniów tj. zajęć logopedycznych w wymiarze 30 godz. Po otrzymaniu zgody wydanej przez Instytucję Zarządzającą, zajęcia logopedyczne są realizowane w bieżącym roku szkolnym.

Podsumowując, w ramach projektu ,,Indywidualizacja procesu wychowania i nauczania uczniów klas I-III szkól podstawowych” w Szkole Podstawowej Staszkówce w roku szk. 2012/2013 organizowanie są następujące formy wsparcia;

  1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - 30 godz. dla 8 osób.
  2. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 30 godz. dla 8 osób,
  3. Zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych przejawiających zainteresowania matematyką i przyrodą - 30 godz. dla 8 osób,
  4. Zajęcia dla dzieci z wadami postawy – 30 godz. dla 11 osób,
  5. Zajęcia logopedyczne -30 godz. dla 4 osób.

 

Łącznie w projekcie uczestniczy 39 uczniów klas I-III szkoły podstawowej, co stanowi 76,5% ogółu.

W celu właściwej realizacji wymienionych powyżej zajęć zatrudniono 4 nauczycieli z odpowiednimi kwalifikacjami. Do końca grudnia 2012r. odbyło się po 15 godz. każdego rodzaju zajęć z 30 godz. zaplanowanych na ten rok szkolny. Zajęcia, o których mowa powyżej, realizowane są w oparciu o własne programy uwzględniające indywidualne potrzeby i możliwości BO, aktywne metody nauczania, w tym technologię informacyjną oraz zakupione w ramach projektu pomoce dydaktyczne.

By osiągnąć zaplanowane rezultaty na bieżąco prowadzony jest monitoring i odpowiednia dokumentacja. Pod koniec roku 2012 nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia dokonali częściowego podsumowania swojej pracy i osiągniętych przez uczniów rezultatów.

Projekt jest realizowany z zachowaniem równości płci i szans. Każdy z uczestników ww. projektu ma równy dostęp do poszczególnych form wsparcia i zakupionych pomocy dydaktycznych. Uczniowie chętnie i wielkim zaangażowaniem uczestniczą w zajęciach, o czym świadczą wysokie wskaźniki frekwencji. Przedstawiają się one następująco:

  1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - 93,3%
  2. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 95%
  3. Zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych przejawiających zainteresowania matematyką i przyrodą - 96,7%
  4. Zajęcia dla dzieci z wadami postawy – 92,2%
  5. Zajęcia logopedyczn - 98,3%

 

Wszystkie zajęcia, o których mowa powyżej, będą odbywać się do 30 czerwca 2013r.

Koordynator szkolny:

mgr Halina Łaś

Data dodania: 2021-12-01 04:55:57
Data edycji: 2021-12-01 04:57:55
Ilość wyświetleń: 729
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej